Menü

Marketing. Cicivel, vagy cici nélkül?


„Avagy egy női mellel bármit el lehet adni”

Mostanában kezdik felemelni kedves ismerőseim a fejüket, és kezdenek észbe kapni, hogy: „Jé, lehet ha használnám a marketinget, akkor működne a cégem, a vállalkozásom.”

lámpa

Te melyik csoportba tartozol, ha meghallod a szót, hogy marketing?
Először is szeretném leszögezni, hogy két féle ember van. Az egyik az aki amikor meghallja a marketing szót, abban a pillanatban negatív érzések lesznek úrrá rajta, mert olyan félreértései vannak, hogy például a marketing az a reklám, vagy a marketing az a tukmálás, vagy a marketing az mikor átvered az embereket és ráveszed őket, hogy olyan dolgot vegyenek amire nincs is szükségük, vagy jóval drágábban vegyenek valamit mint amennyit az ér. A másik csoport pedig az, aki tisztában van azzal, hogy igazából a marketing, az semmi más, mint kapcsolat…

Mi az a marketing?
A marketing igazából nem más, mint mikor van egy megoldásod egy problémára, és mikor bármilyen formában tudatod ezt másokkal. Mikor lekommunikálod, hogy neked van megoldásod az ő problémájukra, akkor igazából marketingezel.

Az emberek nagy százaléka azt gondolja, hogy a marketing csak az mikor reklámok, prospektusok, honlapok, hírlevelek stb.  formájában valamit reklámozol. Pedig igazából a marketing sokkal több ennél.

Példák:
Marketing az:

  • mikor a 3 éves kisfiadnak el kell adnod, hogy ne szétcsapkodja a kanállal az ételt, hanem szépen tegye a szájába és egyen.
  • mikor el kell adnod a feleségednek, hogy te hétvégén szeretnél elmenni focizni a barátaiddal, úgy hogy őt nem viszed. Mert meg kell győznöd, hogy ez neki miért jó. El kell neki adnod.
  • mikor randizol egy fiúval és lánnyal és el kell adnod neki magad, hogy igen, megéri veled eltöltenie a vacsorát, sétát, estét, napot, hetet, hónapot életet stb…
  • mikor szeretnél megszerezni egy állást
  • mikor beszélgetsz valakivel és szeretnéd meggyőzni, hogy a te véleményed az jobb minta tiéd. Ez is marketing. Mert el kell adnod neki, hogy így van.
  • vagy mikor nincs kedved elmenni edzésre és saját magadat kell meggyőznöd, hogy de el kell menned, hogy lefogyjál, kemény legyél, egészséges legyél, fitt legyél…
  • stb…

Ez mind-mind-mind marketing. Az egész életünk marketing, hiszen folyamatosan el kell adnunk valakinek valamit. S bár a legtöbbször csak azt gondoljuk, hogy a pénzre történő csere számít igazából üzletnek, igazából az egész életünk, létezésünk minden pillanata üzleti alapú. Még akkor is, mikor azt gondoljuk, hogy önzetlenek vagyunk és nem várunk viszonzást, hiszen akkor is tudjuk, hogy az önbecsülésnek, becsületnek, még mindig ott lesz az az íz, hogy én önzetlen vagyok, én jó ember vagyok, vagy csak simán, hogy úgy is vissza fogom kapni majd valamikor egyszer.

Talán ha nem tudnánk, hogy jó tett helyébe jót várj, akkor lennének olyan emberek akik önzetlenül cselekszenek? Nem túl valószínű…

Természetesen az élet bármely pillanatát és szituációját vehetnénk például, ahol el kell adnunk valamit, minden pillanatot, de most ennél jobban nem erőltetném ezt a gondolat menetet.

Etika a marketingben
Inkább szeretnék egy kicsit kitérni arra, hogy mit is jelent jó, becsületes embernek lenni, vagyis milyen a becsületes jó marketing, meg milyen a sutyerák tróger kihasználós.

alien Vs Predator

Van kétféle ember. az egyik önző, a másik önzetlen.
Az önző ember, az önző marketinges azt gondolja, hogy igazából minden teljesen mindegy, a lényeg az eredményen van, vagyis bármilyen eszköz megengedett, felhasználható, mert a cél szentesíti az eszközt. Vagyis bármi áron lehet bármit. Ezek az emberek sokszor túl értékelik magukat és a portékáikat, de igazából termékük silány minőségű, szolgáltatásuk mögött nincs igazi szaktudás. Ilyenkor a különféle marketing eszközöket kozmetikázásra használják. Ők azok akik el akarnak adni bármi áron. Úgy is mondhatnám, ők azok akik a cicire szavaznak, mert a cicivel el lehet adni bármit.
Ezek az emberek azonban általában túl marketingezik magukat és csak a piac egy nagyon kis részét képesek megvezetni hosszú távon (jó esetben)

Az önzetlen ember azonban egészen másként gondolkodik. Ő azt gondolja, hogy itt van a termékem, itt van a szolgáltatásom, és hát azt gondolom róla, hogy tudok velük bizonyos problémákra bizonyos megoldásokat nyújtani. Ezt pedig elmondja szívesen másoknak. Nem aggódik, hogy hogyan növelje vevői létszámát, mert tudja, hogy amit tud és amit csinál, abban profizmusra törekszik, és hisz benne, hogy az emberek a vevői, azok nem csak egyszer, hanem akár többször is visszatérnek hozzá. Nem akar rövid távon nagy haszonra szert tenni, mert tudja, hogy az igazán nagy dolgokhoz idő kell. Mint a jó munkához. Valahogy úgy, mint ahogy a jó bornak sem kell cégér. Mert a vevők egymásnak adják, ajánlják tovább termékét szolgáltatását, mert becsületes áron, becsületes minőséget ad. Neki általában nem kell cici ahhoz, hogy marketingezzen…

A Marketing legalja…
Nem olyan régen volt egy szituáció, egy marketing konferencián, aminek kapcsán kifejtettem, hogy mennyire szánalmasnak tartom, mikor olyan dolgokat használ fel valaki a marketingre hivatkozva, melyek az erkölcsöt, a más élőlények tiszteletét figyelmen kívül hagyva mint tömeg érdeklődést keltő eszközök szerepelnek a kampányában. Természetesen jó, meg tiszteletre méltó, hogy ő tudja, hogy cicivel el lehet adni, de azt gondolom, hogy egy valóban intelligens ember képes sokkal emberibb dolgokat is felhasználni, mint a szexualitást. Azt gondolom, hogy mikor valamit egy női mellel tesznek vonzóvá, akkor az emberek vissza élnek egy élőlény helyzetével, hogy ő szerepel meztelenül egy képen.

Amikor valaki szeretne cicit, segget, vagy más jellegű szexuális eszközöket használni a reklámjaihoz, figyelem felkeltés céljából, akkor azt gondolom, hogy gondolja végig, először, hogy mit szólna hozz, hogy ha az ő feleségét, gyerekét, vagy anyukáját látná abban a helyzetben. Vagyis ki tenne-e egy olyan képet mondjuk a saját csajáról, hogy eladjon valamit. (Ja, és ha igen, akkor azt mondom a lánynak, hogy hagyja ott a francba a tisztességtelen parasztot, mert egy nap el fogja adni őt is a lelkével együtt.)

A Marketing.

Mikor saját magunkat megismerve és az emberi problémákra megoldást találva tudunk valamit eladni, hazugságok, mellébeszélés nélkül, azzal az őszinte érzéssel és gondolattal, hogy szeretnék segíteni valóban azokon az embereken akik ezzel a problémával küzdenek, akkor azt mondom, hogy az az emberi színvonal, ami előre viszi a világot… Minden más, csak vakítás.

Megoldás, Cici mentes alternatíva, avagy a korrekt marketing.
Aztán nehogy az legyen, hogy mekkora köcsög vagyok, hogy csak fikázom a cicivillantós marketingeseket és közben meg nem vagyok képes egy más, egy jobb megoldást nyújtani, villantok egy másik alternatívát. Mely ugyan kicsit lassabb, de garantáltan hatékony és mádfajta gondolkodás módot eredményez:
Wolf Gábor MarketingCommandójának hírlevelét ajánlom elsősorban, amivel kezdtem ez irányú tanulmányaimat, amiben nagyon okos, ügyes és költséghatékony módszerekkel bemutatva segít eljutni egy másfajta marketing, vagy inkább élet felfogáshoz, mint amiben éppen leledzünk. Itt tudod megnézni az oldalukat és feliratkozni a cuccaikra.

Szerintem megéri kipróbálni, és bár sokkal keményebb mint kitenni egy formás női mellet a szolgáltatásunkhoz, azért csak érdemes elsajátítani ezt a gondolkodás módot is. Főleg, hogy ez erkölcsi szempontból magasabb rendű. Csak fáj, mert gondolkodni kell hozz, és mert szembesít bennünket saját gyarló ostobaságainkkal…