Menü

Mitől férfi a férfi, és mitől nő a nő? Avagy hogyan válasszak párt?


Nemrég egy kedves ismerősöm átküldött egy cikket az egyik népszerű női magazinból. Bár a cikk 2012-es, azért érdekes témát boncolgat. Konkrétan ugyan ezzel a címmel dolgozik, és különféle manapság népszerű pszichológusok véleményére alapozva próbál meg választ adni a kérdésre a női szerző, aki szerintem, legalábbis az én értékrendem szerint minden, csak nem nő (de ezt majd lejjebb megmagyarázom.).

Mitől férfi a férfi, és mitől nő a nő, avagy hogyan válasszak párt?

A cikk teljesen elítéli és értéktelennek tartja a régi férfi ideált, és modern kori elvárásnak mutatja be, hogy egy férfi kozmetikushoz járjon, finom és választékos legyen, öltönyt hordjon, vegyen részt a házi munkába, meg a gyereknevelésben, pelenkázás stb… Azt is mondja, hogy a modern kori férfinak már nem kell vadásznia, meg erőszakosnak lennie, harcosnak lennie, hanem a laptopját kell okosítania.

A cikk írója az én világomban egy nő akinek fogalma sincs arról, hogy mit jelent férfinak lenni, sőt arról sem, hogy mit jelent nőnek lenni egy társadalomban és azt hány féle-képpen lehet kivitelezni.

Mitől Férfi egy férfi?
Nem mennék bele, hogy mitől nő egy nő, hiszen ezt a témát már kiveséztem ezekkel a cikkekkel, ami elég népszerű volt, hiszen még a harmonet is átvette őket, ami azért nekem megtiszteltetés.

Nem akarom a tutit sem megmondani, meg minden bizonnyal vannak akik másképp gondolják, de szeretném ha egy  más világ is kirajzolódna. Főleg azok fejében akik egy féleképpen gondolkodtak ezekről a dolgokról eddig, és akik szerintem a társadalom életképesebb része. Vagyis ha sokat gondolkodtál ezeken, akkor ezen elvek alapján könnyebben fogod megérteni a kapcsolatokat és párválasztási motivációkat.

Mit nézek meg először egy férfin?
Ez egy érdekes kérdés, hiszen az izgalmas, hogy mit nézek meg először egy nőn (természetesen a seggét), de az meg tabu téma, hogy férfiként mit nézek meg egy férfin először.

Egy tudós csoport kutatása szerint mind a két nem az ellenkező nem fenekét veszi először tudat alatt szemügyre. a Nők a férfiak lökő izmaira kíváncsiak, meg arra, hogy milyen stabilan állnak a lábukon, a férfiak pedig ugyan ezekből az adatokból szűrik le, hogy jó erős csípője van-e a hölgynek, vagyis alkalmas-e gyermekek kihordására, megszülésére.

Én a magam részéről a férfiakon elsőnek a kezüket nézem meg ha van rá lehetőségem. Abból is a bütyküket. A bütykön látszik, hogy harcos-e vagy nem harcos. Egy férfi kezén látszik, hogy tud-e ütni fogni, milyen erős. Tulajdon képpen a kéz elmeséli, hogy képes-e ölni. Természetesen ehhez hozzá tartoznak a karok is és az izomzat, de ez nagyon sok esetben csalóka tud lenni, hiszen ma már sokan kigyúrják magukat meg felfújják, hogy úgy nézzenek ki mint a harcosok, de közben meg a fájdalom és tűrés küszöbük sehol nincs.

A második lépés a lábak és a segg. A vékony combú férfi hiába van fent kigyúrva, nem áll stabil lábakon, így egy rúgástól megfekszik, ha meg a segge a lapos, akkor nem jó az egyensúlya. Hiszen a harcos mindig annyira jó harcos amennyire jó lábakon áll.

Nem vagyok igényesség ellenes!
Még mielőtt megköveznek az öltönyös férfi rajongók, szeretném leszögezni, hogy nem vagyok az igényesség ellen. Vagyis igen, egy férfi lehet ápolt, és igényes, de az, hogy öltönybe jár, az elég izgalmas kérdés. Hiszen öltönyben nem lehet kapálni, élelmet termeszteni, vadászni, és még nagyon sok mindent. De ez a kérdés sokkal mélyebbre nyúlik vissza, mint ahogyan azt egy materializmust és így evolúció elméletet előnyben részesítő gondolkodni nem akaró ember látni képes lenne.

Mit mondanak a Védikus Jóga szentírások?
A világ legősibb iratai természetesen a megfelelő magyarázattal szolgálnak szerencsére ezekről a dolgokról is. Most nem szeretnék bele menni a teremtés elméletbe, mert arról egy 800 oldalas könyv ír, ha valaki kíváncsi rá, akkor a Sarasvati alapítványnál szeptemberben induló Jógaoktatói Kurzusra el tud jönni, ahol el fogom mesélni az egészet töviről hegyire. (Felkértek a védikus jóga filozófia oktagtásra, így még sok érdekes dologról fogunk beszélgetni.)

Itt csak most annyit erről, hogy Isten megteremtette a világot, és megteremtette belé az embert. Sőt adott hozzá egy társadalmi rendszert is, amiben természete szerint békében és boldogságban élhet mindenki.

Ez a társadalmi rendszer egyébként tulajdonságaik alapján sorolja kasztokba az embereket, nem úgy mint ahogyan manapság elferdítve születési jog alapján jutnak pozíciókba a népek. A négy kasztba tartoznak nők és férfiak is, és mindegyik leginkább értékrendje alapján sorolható valahová.

SUDRÁK: Munkások, művészek, termelők.
Őket főleg az érzékkielégítés érdekli, és ha megnéznek egy embert, akkor az alapján ítélik meg, hogy mennyi élvezetben van része. Ez az érték, ettől lesz egy ember értékes, vagy értéktelen közöttük. A társadalmi rendszer amiben egymás közt létezni képesek, az a Kommunizmus, az összes eszményével és ideológiájával.

VAISYÁK: Kereskedők, Üzlet emberek, Főnökök
Őket a pénz és a vagyon érdekli. Ha megnéznek egy embert az alapján ítélik meg, hogy mekkora vagyona, milyen gazdagsága van. A Kereskedők kasztjának érteniük kell a Sudrák munkájához, el kell tudniuk látni azt, és rendelkezniük kell a munkások tanításának képességével, különben a bizniszben nem tudják az alkalmazottaikat megfelelően kezelni irányítani és becsődölnek. A társadalmi rendszer amiben a legideálisabban tudnak lenni, az a kapitalizmus.

KSATRYÁK: Királyok, Vezetők.
Őket az erő és a hatalom érdekli. Szó szerinti fordításban azt jelenti, hogy “Aki védelmet ad” mert egy Ksatryának nem csak az a kötelessége, hogy parancsokat osszon, hanem az is, hogy elsőnek menjen a csatatérre és legelöl harcoljon. A Ksatryáknak rendelkezniük kell a Sudrák és a Vaisják képességeivel is, hiszen ha nem ismerik ezeket a dolgokat, akkor nem tudják a társadalmat a megfelelően irányítani. Az alapján ítélik meg egymást, hogy mekkora hatalommal és harci erővel rendelkeznek, ami tulajdon képpen majdhogynem egy és ugyan az volt régen és ma is. Csak kicsit eltorzult a kép, hiszen most a Vaisyák irányítják a világot és a kapitalizmust kényszerítik rá az összes emberre. A Ksatryiák ideális esetben Monarchiában élnek és így vezetik a társadalmat.

BRÁHMANÁK: Tanítók, Papok.
Őket a tudás és a megvalósított tudás érdekli. Vagyis az alapján ítélik meg egymást, hogy kinek milyen és mennyi tudása és megvalósítása van a spirituális életben. A Bráhmanáknak ismerniük kell mind a három alsóbb kaszt tudását, képesnek kell lenniük bármelyik feladatának ellátására, és tudniuk kell tanítani is az alsóbb kasztokat. Ők a bölcs tanító mesterek, akik bölcsen és bölcs tanácsot kell tudniuk adni a királyoknak. Tulajdon képpen ők a társadalom feje, de úgy, hogy az irányítást nem ők végzik. Sőt őket egyáltalán nem szabad, hogy érdekelje, motiválja a pénz. A Bráhmanák társadalmi rendszere az anarchia, hiszen ők saját fejlődésükért is felelősek, és egymásnak nem túl szerencsés ha dirigálnak a spiritualisták.

A Társadalom összetétele pedig úgy néz ki, hogy 1 Bráhmanára jut 4Ksatrya, 1 Ksatryára jut 4 Vaisya, és minden vaisjára 4 Sudra. Tehát összesen:

1 Bráhmana
4 Ksatrya
16 Vaisya
64 Sudra
85 emberből ez az arány.

Ha figyelembe vesszük, hogy a társadalom férfiakból és nőkből áll, akkor már láthatjuk, hogy miként ferdült el az a tanítás, hogy mindenkinek a saját kasztján belül kell házasodni. A dolog pedig azért nem működik ma, mert ahogy kiteljesedett ez a korszak amiben jelenleg élünk, a Kali-Yuga, a hazugság és az álszentség kora, el kezdték azt gondolni, hogy az emberek még mindig azon a szinten vannak, hogy egy bráhmana nőnek és Bráhmana férfinak bráhmana gyereke fog születni. Na és ez persze ugyan így igaz a többi kasztra is. Pedig valójában nem a gyerek szülei és családja kell, hogy számítson, hanem az, hogy alkalmas-e ellátni az adott kaszt feladatát, rendelkezik-e a megfelelő képességekkel, vagy sem.

Természetesen a kasztok között van átjárási lehetőség, hiszen ha egy Sudra tanult, fejlődött, akkor elő léphetett kereskedővé, majd ha ment a biznisz, és megtanult irányítani vezetni, és természetesen harcolni is, hogy meg tudja védeni az övéit, akkor Ksatrya lehetett belőle. (Ksatrya lehetett egy falu vezetője is, nem csak a királyok) és ha még a spiritualitást is magáévá tette, akkor lehetett bráhmana. Sok ezer évvel ezelőtt amikor ez a rendszer még tökéletesen üzemelt, akkor az oktatás elkezdődött már gyerekkorban, de a Sudra, vaisya, Ksatrya és Bráhmana gyerekek is ugyan azzal a leckével kezdték, vagyis mindegyik Sudra képzést, vagyis munkás képzést kapott. Aztán akiknek volt tehetsége és képessége, őket tovább tanították Vaisjának, majd ha még tovább ment, Ksatryának, aztán Bráhmanának.

Természetesen lehetett lassabban is haladni, de a Bráhmanának született gyerekekről mire elérték a felnőtt kort addigra már rég kiderült, hogy mire születtek, hiszen játszi könnyedséggel teljesítették az alacsonyabb kasztok kihívásait, és más értékrend szerint gondolkodtak.

De sajnos ez a dolog ma már nem létezik, és az emberek össze vissza élnek és választanak párt maguknak. ebből származik a legtöbb kellemetlenség.

Hogyan válasszak magamnak párt?
Alapvetően persze mindenki ugyan olyan értékrenddel rendelkező párt választ magának, hiszen egy Sudra asszonynak az lesz a fontos, hogy a Sudra férje mennyi élvezetet tud adni neki, és a férjnek is ez lesz fontos a nő felől.

A Vaisya feleség azt nézi, hogy mennyi pénze van a férfinak, és az lesz a fontos neki, hogy mekkora bizniszhez megy feleségül, és ugyan így a férj is azt nézi, hogy a másik mekkora hozománnyal száll be a család nevű bizniszbe.

A Ksatrya feleség azt nézi, hogy a férfi mekkora hatalommal rendelkezik, hányan hunyászkodnak meg előtte amikor felhúzza szemöldökét, vagy hányan ugranak szavára, lesik parancsait, és fordítva ugyan ez. Vagyis a férfi azt nézi a nőben, hogy ha vele köti össze az életét, akkor mennyivel lesz nagyobb hatalma estlegesen a családja révén, illetve, hogy a nő mennyire határozottan tud utasításokat osztani, hiszen nem csak feleségként, hanem egy palota vezetőjeként is meg kell állnia a helyét.

A Bráhmana feleség azt nézi, hogy a férje mennyire spirituális, milyen megvalósításokkal rendelkezik, mit tud tanulni tőle, és a férj szintén ezt keresi az asszonyban, hogy az mennyire ura az érzékeinek és milyen bölcsességgel rendelkezik.

Na de mi van ma?

Amíg mindenki őszinte és természetes, addig minden rendben van. A probléma akkor kezdődik amikor valaki többnek akar látszani mint ami valójában.

Például egy Sudra férfi kinéz magának egy Vaisja nőt, és előadja, hogy ő mekkora lóvés bizniszember, a nő meg rá harap, vagy ha Ksatrya nőre menne rá, akkor meg előadja, hogy ő mekkora király. De ha éppen egy Bráhmana nő ölelésére vágyik, akkor meg bemutatja, hogy mekkora nagy lelkizős ő. S mivel általában a nők sem mentesek ezektől a dolgoktól, így fordítva is ugyan így működik a dolog.

A legnagyobb probléma abból van, amikor mondjuk mind a ketten valami egészen másnak próbálnak látszani mint amik valójában, és a másiknak próbálják eladni magukat valaminek amik igazából ők nem.

Viszont mivel hamarosan rá jönnek mind a ketten, hogy a másik nem az aminek eleinte mutatta magát, így a kapcsolatok gyorsan át csapnak rossz irányba és mind a ketten szenvedni fognak.

Hogyan válasszak akkor most végül is párt magamnak?
Először is meg kell tudnod magadról, hogy te milyen beállítottságú vagy. ez egy nehéz feladat, mert ehhez őszintének kell lenni magadhoz, hogy milyen szinten állsz valójában. Amíg önmagaddal nem tudsz őszinte lenni, addig esélyed sincs megfelelően választani. Hiszen mindenki király akar lenni, és bizony pofa kell ahhoz, hogy bevalljuk magunknak, hogy bizony minket csak az élvezet érdekel, vagy csak a pénz. Pláne, hogy a Ksatrya nem attól Ksatrya, hogy elmegy néhány edzésre és tud verekedni, hiszen a hadseregekben ugyan úgy voltak harcias Sudrák és harcias Vaisyák is, hiszen egy férfinek képesnek kell lennie megvédenie a családját a népét, társadalmát, tartozzon bármelyik kasztba is. Mert abban azért mind a  négy kaszt hölgy tagjai megegyeznek, hogy a férfi felől biztonságra vágynak.

Pláne akkor nehéz ez, amikor van egy más kasztú barátod, barátnőd, aki meg a saját értékrendje alapján ad neked tanácsot, te meg megfogadod.
Például a Sudra barátnőd, neked az amúgy Ksatrya hercegnőnek megmagyarázza, hogy nem baj, hogy nincs pénze, de legalább nagy nemi szerve van. Na meg természetesen fordítva is igaz, amikor a Ksatrya harcosnak a sudra cimborája, akinek csak az élvezetek hajszolása a fontos megmondja, hogy nem baj, hogy csak a pénz érdekli (Mert a lány amúgy meg mondjuk vaisja) de jó az ágyban és ügyesen főz.

Szóval első körben saját magaddal kell tisztában lenned, aztán utána szert kell tenned a tisztán látás képességére, hogy másoknak is lásd, hogy hova tartoznak és milyen értékrenddel rendelkeznek igazából, és utána már könnyebben fogsz jól választani.

A sors furcsa fintora, hogy a legkönnyebben a számok törvénye alapján a Sudra hölgyek és urak fognak megfelelő párt találni maguknak, aztán a Vaisyák, majd a Ksatryák, és a legnehezebben a Bráhmanák fognak boldogulni e-téren, hiszen 85 emberből összesen csak 1 a Bráhmana, és mivel ellentétes nemű is kell, így 170 emberből csupán 1 megfelelő célpont lehet, aki meg egyáltalán nem biztos, hogy tényleg tetszeni fog, mert lehet, hogy nem olyan jó Bráhmana, mint szeretnénk…

Egyszerűen megfogalmazva, az, hogy mitől férfi a férfi, attól függ, hogy melyik kaszt és gondolkodás mód, értékrend tagja. Mint ahogyan a női minőség is ezeknek a dolgoknak a fényében számít csupán.

Természetesen lehet kasztokon keresztül házasodni, de a védák ezt maximum úgy javasolják, hogy a férfi legyen a magasabb kasztú, mert fordítva tutira halálra van ítélve a kapcsolat, mivel a nőnek nagyon ritkán van elég ereje, hogy felemelje a férjét a következő szintre. Persze azért van az ismeretségemben ilyen is.

Nyugodtan olvasd át még egyszer!

Na meg oszd meg az ismerőseiddel, ha úgy gondolod, ez a tudás könnyebbé teszi az életet!

Sok szerencsét és kitartást kívánok neked!
Szeretettel:

Horváth Ádám Jóga és Ninjutsu oktató, Zen Shiatsu terapeuta, a harciszerzi.

, , ,