Menü

Reformáció Vs. Katolicizmus


Eger City

  Ma Eger-sétálón nyomtam. Találkoztam jó sok régi kedves ismerőssel. Rengeteget beszélgettem. 

  Sokan mesélték el mi történt velük azóta mióta utoljára találkoztunk. Én elmentem Padayatrara és ők meg folytatták a kis életüket. Nagyrészüknél nem történt semmi változás, csak öregedtek egy kicsit. Ugyan azok a motivációik maradtak mint amikkel itt hagytam őket.

  Van azonban egy kedves, idős, fanatikusan, de semmi képen nem szektariánus módon református úriember, akivel sokszor órákat beszélgettünk Isten dolgairól. Ő mint pszichiáter dolgozik egy alapítványnak, ahol drogosoknak és más szenvedélybetegeknek próbál meg segíteni az ő szavaival élve a „megszabadulásban”. Persze dohányzik, ami szerintem eléggé üti a hitelességét, de neki nyugodt a lelki ismerete, úgyhogy nem firtattam túlságosan ezt a témát. Jött ma is és megint belemerültünk. Amúgy meg zeretek vele beszélgetni, mert mindettől függetlenül van hite, meg mert tényleg Istenről és az ő dolgairól lehet vele beszélni.

 

 

Reformáció Vs. Katolicizmus

  Elmesélte, hogy most augusztus végén halt meg a felesége csontrákban, aki amúgy orvos volt, meg vad-materialista. Beszélt arról, hogy ő az aki foglalkozik a családból egyedül a vallással, mert idősebb gyermekei is letértek a Krisztusi útról (30-környékiek.) Persze cseppet sem volt depressziós, vagy szomorú. Most láttam csak rajta, hogy tényleg tisztában van azzal, hogy a halál mindenkiért eljön…

  Miután én is meg tudtam róla ezt-azt, megkérdeztem tőle, mi az alapvető különbség az általa annyira magasztalt Reformátusság és a Katolicizmus között? Mert erről szinte még semmit sem hallottam ez idáig.

  Nagyon érdekes választ adott.

  Mind a két vallás egyet ért abban, hogy Jézus a Krisztus és senki sem mehet az Atyához, csak ő általa. A különbség abban leledzik, hogy a Katolikusok Jézust anyján, Márián keresztül közelítik meg. Hozzá imádkoznak, hogy elnyerjék kegyét, és a szent anya beajánlja őket Jézusnál. Míg a Reformátusok abban hisznek, hogy egyből is lehet menni Istenhez, hiszen a Mindenható Úrnak mindenkivel mindig van kapcsolata és így közvetlenül meg lehet Őt közelíteni, mindenféle közbenjáró nélkül…

 

 

Rádhastami

   Holnap lesz Krisna örök társának Srimati Rádharáninak a megjelenési napja, aki nem más mint a Jó Isten gyönyör potenciáljának személyisége.

  Szóval egyszer hallottam, valamelyik lelki-tanítómesterünktől, hogy Szűz Mária, ő nem más, mint Rádharáni egyik kiterjedése. Ő az, akihez mi is fohászkodunk, hogy elnyerjük kegyét, hogy beajánljon bennünket Krisnánál. Azt mondják, aki szépen végzi az oda-adó szolgálatot, az felhívja magára Srimati Rádharáni figyelmét, és neki, az ő kéréseinek Krisna nem tud ellenállni.

  Mikor mindezt elmeséltem a fent említett ismerősömnek, és hozzá tettem ,hogy akkor mi lehet, hogy katolikusok vagyunk, akkor nevettünk mindezen egy jót…

  Persze egyet értett abban, hogy Mária egy nagyon fontos személyiség és ő is sokat imádkozik hozzá Református létére, de erre a megértésre, csak nagyon hosszú idő alatt jutott el. Elmondtam még neki, hogy abban a láncolatban, amihez mi is tartozunk nagyon fontos a dása anu dása mentalítás, vagyis, hogy nem vágyakozunk közvetlen személyes szolgálatára az Úrnak, hanem nekünk elég csak a szolgád szolgájának a szolgája lenni. 

  Sőt a siksástaka másik verse is nagyon tetszett neki, amit az Úr Gouranga (Aki nem más mint Krisna „egybegyúrva” Rádharánival) hagyott hátra nekünk, megfelelő mentalításként, miszerint (nem szó szerint)

„Ha lábbal tiporsz is vagy úgy kínzol, hogy sosem jelensz meg előttem, csak akkor is had legyek a szolgád életről-életre”

 

Rádhe-Rádhe