Menü

Sétáljunk együtt a világ tetején!

Harciszerzi Nepálban, Himalaya

A tavalyi utunk Nepálba a Himalayaba olyan komoly élmény volt mind testileg, mind lelkileg, hogy idén is elindulunk egy sétára a világ tetejére. Tarts velünk!

Ha érdekelnek az út részletei ezt töltsd ki itt, vagy lejjebb:

Név: *
Email: *
telefon: *

Utazni, útra kelni

Tavaly életem egyik legnagyobb utazásán sikerült részt vennem Nepálban, egy nagyon jó kis csapattal. Akkor eldöntöttem, hogy idén is Gore barátommal kell tartanom. Felejthetetlen élmény volt az ott eltöltött 2 hét és azóta is vissza vágyok Keletre, ahol annyi különleges dolog van, hogy az ember ha akkor és ott jelen van. Egy életre, vagy akár sok-sok életre szóló felejthetetlen élménnyel gazdagabban térünk vissza és nem csak el tudjuk mondani, hogy voltam ott is, hanem örökre a részünkké válnak az ott látott és hallott dolgok. Egy biztos, hogy mindenképpen több lesz belőlünk mint előtte volt. Ez garantált.

Himalaya

Miben más ez az utazás mint az utazási irodáké?

Ahogy az előre várható volt, úgy sikerült az út mint terveztük. Illetve inkább sokkal jobban. Mindenféle utazási irodák ajánlataiban, szerepel Nepál, de rá kellett jönnöm, hogy olyan utazást, amilyenre én vágyok, vagy amire azt mondom, hogy érdemes rá elmenni nem nagyon szerveznek. Nem azért, mert nem tudnának, hanem egészen egyszerűen azért, mert igazából fogalmuk sincs arról, hogy hová lenne érdemes elvinni az embereket valójában. Ahol nemcsak kizökkennek az itthoni nyugati mókuskerék világból, hanem egy olyan löketet kapnak a spirituális fejlődés útján, hogy azt mondják utána, ha most kéne választaniuk így utólag, akkor bármit megtennének, hogy ezt átélhessék.

Nepál, tópart hegyekkel

Kivel megyünk?

A  garancia erre nekem egy nagyon kedves (remélem nevezhetem barátomnak) személy, a Zen Sihatsu Mesterem, Bhaktai Ádám, Gaura Náráyana pr, aki amúgy a Bhakti Kutír életmód központ feje is. Ő az az ember, aki akkora szeretettel és jó indulattal van a körülötte lévők iránt, hogy eleinte minden pillanatban elszégyelltem magam, amikor elkezdtem tőle tanulni. Aztán megszoktam, hogy ilyen is van és elkezdtem próbálgatni a saját életemben is ezt a fajta mentalitást több, s kevesebb sikerrel.

Gaura Náráyana, Kisora a harciszerzi

Ő gyerekkorában került ki Indiába, egy tradicionális Vaisnava iskolába, és ott tanult meg mindent, amit a testről, szellemről lélekről tudni érdemes. Rengeteg hasonló úton volt, akkor és igazából minden évben azóta is megteszi ezt az utat.

Mivel tavaly is együtt utaztunk, és nagyon kedves, és jó emberek jöttek innen a harciszerziről, így idén is meghívott, hogy tartsak a csoporttal, illetve bárki, aki úgy érzi, hogy elérkezett az idő egy efféle útra az életében.

Bárki eljöhet velünk, hiszen ez az utazás mentes mindenféle faji, vallási, vagy bármilyen más megkülönböztetéstől, előítélettől.

A program a tavalyihoz hasonló, és mondhatom, hogy spirituálisan is garantáltan ütős. Elkezdtem feldolgozni a naplót, amit írtam odakint, de eddig csak az első 3 napot sikerült megírnom. (Tervek szerint ez hamarosan nőni fog. :)  Viszont szerintem ez az elő 3 nap is már komoly volt, és a többit, amikor beindultak a kalandok, még ki sem fejtettem. :)

Harciszerzi Nepálban, Himalaya

Mikor lesz és milyen hosszú az utazás?

Idén, 2012 tavaszán mennénk, kb. április első hetében, és április közepéig lennénk kint. (Pontos dátum megint csak repülőjegy függő.)

Az út 15 napos, de inkább hosszabb szokott lenni. Attól függően, hogy visszafelé miként sikerül repjegyet foglalni. (Rövidebb nem lesz semmiképpen.)

Nepáli utazás tavasszal

Hová, merre megyünk?

Kathmanduba érkezünk, onnan tovább Pokharába, Nepál egyik legnagyobb városába, innen tovább Bheni-be, majd onnan Jeep-ekkel Tatopaniba. Innen gyalog mennénk tovább, vagyis megkezdjük az igazi utazást. Kalopani-Marpha-Jhomson. Ez már olyan magasan van, hogy sosem esik az eső, így egy kő sivatagon sétálunk majd át. Aztán Eklabhat-Kaghbhen, ami az utolsó túristaként még meglátogatható falu. Tovább Muktinathba, és itt kezdi az igazi út a kezdetét, vagyis egy mind a Hinduk és mind a Buddhisták hagyományaiban is szent folyó medrében fogunk gyalogolni. Az út folyamán különböző szent zarándokhelyekre fogunk elérkezni, valaha élt nagy szentek lábainak nyomát követve.

Harciszerzi Nepálban, Himalaya

Milyen is lesz ez az út?

Ez nem egy kifejezetten túristaút lesz, hanem egy zarándok út. Vagyis végig spiritualitást és koncentráltságot fog igényelni, mind a hely szellemisége miatt, és természetesen a magasság miatt is, mert 3800-on fogunk sétálni, fel egészen 5400-ig.

Itt van Gore bevezetője az út leírásból:

“Ebben a programunkban megismerkedhetünk Nepál csodálatos kultúrájával, valamint olyan közel kerülhetünk a világ tetejéhez, mint csak nagyon kevés ember. A Himalája bővelkedik csodálatos látnivalókban, és mind a természet hihetetlen szépsége, mind pedig az emberek érintetlen ősi kultúrájával megismerkedhetünk. Ez a program azonban csak olyanoknak ajánlható, akik képesek legalább napi 8-10 kilométert sétálni és nem riadnak vissza a függőhidak használatától sem, amelyek azért már acél szerkezetűek és biztonságosak

Aztán átruccanunk a Pokharába, és onnan elindulunk fel a hegyekbe. A világ 6. és 10. legmagasabb hegyei között fogunk túrázni, mindkét hegy 8000 méteres, és minden cseppjét ki fogjuk élvezni a Thakali nép vendégszeretetének, akik már 2500 éve ebben a szorosban élnek. Az utat, amin végigbandukolunk, két és fél évezrede használják só útvonalként Tibet és az észak-indiai fennsík között.
Ilyen helyrekre is befogunk kukantani

Muktinathba érve, ez a hely már 3800 méteren van, megtapasztalhatjuk a Himalája nyugalmát és megrendíthetetlen spiritualitását, amikor végigjárjuk a Hinduk és a Buddhisták által is szentként tisztelt templom komplexumokat, és megfürdünk 108 apró, de jéghideg kis forrásban.”

Szóval nem akárhová megyünk, nem akárkivel és nem akármit csinálni, hanem igazából azt tenni, amiért az ember utazni szokott. Vagyis kikapcsolódni, elengedni azt a sok ostobaságot, amivel itt a hétköznapokban szakadunk. Ez egy igazi kirándulás, egy igazi Út-járás lesz rengeteg Spirituális élménnyel és megvalósítással közben, és a végére biztosan. Megismerheted a korlátaidat és egy olyan csapattal tarthatsz, akikkel talán még sosem találkoztál, de mégis egy nagy családként fogunk együtt, egymást segítve és egymást támogatva tetejére járni a világnak.

Az út maga a boldogság, nem a cél…

Gyere és tarts velem a világ tetejére!

Ha jobban is érdekelnek a részletek, illetve a pontos útiterv, program, árak, akkor add meg a neved és e-mailed, elküldöm a részleteket.

(Ha a tavalyi út részleteit már kérted, akkor automatikusan meg kapod a postafiókodba tőlem ezeket.)

Név: *
Email: *
telefon: *

Olvasd el az eddig elkészült ultibeszámolómat KATTIDE

Néhány fénykép a harciszerzi.hu-n

Nézd meg a nepáli fotóimat facebookon. KATTIDE